Friday, March 30, 2012

"Miss Qerieyal 1st Giveaway : I Love My Blog"

0Lla!! sye join nie sebb si peda taG saye.. x mahir cngt contest2 nie...huhu
oke,, dimulakan dgn Bismillah... :)

click pd banner utk join k ! :)

"Saya Sayang Blog Saya kerana kat sini lah satu-satunya tempat saya boleh meluangkan masa dengan mencurahkan apa-apa idea yang datang dengan sendirinya, kadang2 agak mengarut, tapi, saya punya blog, siapa kesah?haha "

okeh,, cIk jAh nak taG kawan Jah y b'tUah..hehe


okeh...nk g pangkor nieh!! sempat lagi kan..haha
oke2.. tatatititutu..
Assalamualaikum...

"Cantik Bertudung" by Farina Hunny

SYARAT-SYARAT PENYERTAAN :

1. Digalakkan FOLLOW blog Farina .

2. Buat entry Contest "Cantik Bertudung" by Farina Hunny

3. Copy banner + FULL ENTRY( bermula dari SYARAT sampai BEST BY ye ) , then paste kat entry korang tuh .

4. Sertakan  gambar ( LENGKAP BERTUDUNG ) yang korang nak pertaruhkan . MAKSIMUM 3 sahaja :)

5. Gambar yang dipertaruhkan menjadi hak farinahunny.blogspot.com sepenuhnya

5. tag 3 orang kawan , pastikan dorang tau .

6. Link entry korang kat ruangan komen ( KALAU PRIVACY BLOG  , takleh buka , AUTOMATIK  batal )

HADIAH-HADIAH :

FIRST PRIZE 
❤ sehelai tudung / selendang 
❤ sebuah buku 
❤ seutas tasbih
❤ brooch
❤ ::: FREE sulam manik kat baju kurung :::

SECOND PRIZE
 ❤ sehelai tudung / selendang
❤ sebuah buku
❤ seutas tasbih
❤ brooch

THIRD PRIZE

❤ sehelai tudung / selendang
❤ sebuah buku
❤ brooch

NOTES 
: contest ini diadakan utk sejukkan mata tengok muslimah bertudung :')
: contest ini dibatalkan serta merta jika kurang daripada 20 peserta / Farina meninggal dunia sebelum contest ini ditutup :')
: hadiah simple saje la keyh  :') di"taja" sepenuhnya oleh Farina
: untuk hadiah pertama yg jahitan manik tu , agak leceh la ek :') sspe yg menang tu kne pos baju     korang utk dijahit *100% hasil tangan Farina* . kalau hantar tempah mahal ouh , ni kasi free je taw :')

BEST BY : 30/04/2012 
-atau maybe dipanjangkan-

ciK Jah letak 1 jea :)

si Cumil y kEna taG :
ciK faRisya Aisyah
cIk Aimi mImot
cIk fArEeda
cIk tAsHa
cIk eSya eRisYa
cIk rAsYa

hihi.. suke taG ramai org... moh r join.. :D 
senyum banyak!...hehe (^_^)
assalamualaikum..

untok awok!!hihi (^_^)


oLla..haha..dah lme x update...otak ngh beku skunk..hihi.. nasib ade
unnie fiezah tag kite..x de r bosn ngat..haha :p kene jwb soaln y buat otak blur dr akk momeii :) hakhak

SYARAT-SYARAT
  • x boleh tag orang yang sama :)
  • pastikan orang y ditag tahu :)
  • ceritakan 11 perkara tentang diri anda :)
  • jawab soalan yang diberikan kpd anda :)
  • buat soalan utk org yg anda tag :)
11 perkara tentang diri cik jah (^_^)
  1. nama penuh Nurrul Hafizah Zainal Abidin <---y penyannyi 2..hihi gurau je..
  2. seorng y berubah m'gikut keadaan sekeliling, kalau dicmpak dgn org2 y peramah, maka mcm mulut murai r jadinye, kalau jumpa n org y pendiam, jadi bisu teros!hahaha :p
  3. sekarng tanam anggur di rumah sementara menunggu tawarn belajr... :)
  4. sngat tidak selesa kalau org tengok Jah masak,,x suke..haha
  5. suke buat kerja time org x dek kt rumah... sebb x suke org perhatikn jah wt kerja..nanti x menjadi..haha
  6. sngat tidk suke m'buat org menunggu n x suke tunggu org.. i'm punctual :) kecuali kalau ada problem
  7. ade kwn y sngat2 happening kt sek! terkenal dgn panggilan Petta and friends,, 20 crazy girls..luv u all!!
  8. seorg y sensitif jiwanya,,, tp suke pendam n b'lagak x dek ape2 berlaku n *amat perit menangung semuanya..haha 
  9. pernah couple ....tp just dlm phone.. x pernah jumpa *cinta monyet,,fikiran x matang lgi..haha
  10. amat suke akan alam semula jadi...suke flora n fauna..hihi tenang jer.. n suke aktiviti lasak :)
  11. Allah adalh segalanya pdku,,,mak n abah penguat semangatku,,,adik beradik pendorongku...kwn2 tempat suka dn duka kita b'sama.. *chewaahhh!!hihi 
soalan yang ditanya

1. Antara mak n abah,mane korng lg mesra?
um.. mak ,,. abh pon mesra jugak,, entah r,,dye ikot mase..hihii
2. Nama org y betul2 Jah nk jumpa dlm life nie...
2pm, kawan2 blog y gila2 n Jah nk jumpe j0doh Jah..hahha *gatai :p
3. Adakah jAh basuh baju sendiri?
yupp,, itu semestinye... dh biasa duk asrama 5 thn :) tiap2 hari mesti membasuh..smpai kene denda n warden sape selalu basuh baju x kena time..hahah jAh n the geng selalu wat :) tengh2 malm ..hihi
4. Pilih peluk or cium *soaln ape nie akk momeii??haha
um,, Jah pilih peluk,,. kalau ade ape2 y sedih, kwn2 Jah suke nanges kt Jah,,pas2 Jah peluk r dyeorg,, boleh buat dyeorg tenng sket..hihi :)
5. 3 benda y disayngi dlm hidup
umm,,, jah syg kt gelang,,sebab mak bg.. :) pas2 lappy nie.. mak n abh hadiahkn, pas2 phone nie,, sebb guna gaji first jah..hihi
6. lagu y jah suke n selalu dengar
jah suke lagu If I Let U Go... :) n suke dgr lagu 2pm..heeewww :p
7. tempat dating n pakwe?
err,,, dlm mimpi..wakakkaka x pernah r.. -,-' hahaha

soalan utk mangsa tag jah :p
  • korng pernah rase tertekan sngat2 x smpai nk bunoh diri?
  • antara pakwe n kawan,,, korang pilih mana?*sebab?
  • perkara y paling memalukan dlm hidup korng?
  • korng pling suke cikgu ape kt sek?*sebab?
  • ape benda paling terok korng pernah buat bile putos cinta?
  • benda y korng nk sngat buat dlm hidup nie?
  • pernah buli junior x?haha *siape?

mangsa tag cik jah :p sorry hihi : aimi mimot , peda sipedot , eira nazirah , tasha sein,                       lissa azwa

okeh,, nie just for fun k... jom r join...hihihi sape2 bace entry nie.. boleh je join.. dipersilakan *tepuk tangan...ekekke :p okeh.. kamsahamnida sebb sudi bce entry jah..hehe muaahh cket kt dahi jendoi.. :p

Tuesday, March 27, 2012

tarikh2 penting bagi pelajar lepasan spm 2011..

sape x nampak,, boleh click pd gambar ea... :)

Sunday, March 25, 2012

keburukan mandi malam


hyep...korong selalu mandi malam??haaa... meh bace cnie...
dulu kan,,, kwn kakak Jah meninggal dunia.. dia disahkan mengidap paru2 berair..
dyeorg duduk asrama..memng si tabiat arwah suke mandi malam...
nie bukan nk buakk aib ke ape,, nak bg pengajaran kpd y lain2...
arwah meninggal dunia semasa umur 16, form 4...
buadak2 asrama suke mandi malm... ade jugak kawan2 Jah selalu mandi mlm,,,
lepas Jah dpt tau 2,,Jah teros cite kt dyeorg pasal nie... hm..nk suruh dyeorg stop
tabiat y x elok nie... Alhamdulillah.. lame2 dah x mndi malam dah...
oke,, nie Jah search2 jumpa r pasal keburukan mandi malam+minum air batu

Mari kita kupas satu demi satu dan mulakan dengan kesan minum air batu ke atas paru-paru.
Mari kita buat eksperimen pertama. Ambil sebiji gelas, masukkan beberapa ketul ais dan tambahkan sedikit air. Biarkan di atas meja untuk tempuh beberapa minit. Perhatikan apa yang terjadi di permukaan luar gelas ini.
Dari eksperimen ini, kita akan perhatikan titisan air di permukaan luar gelas ini. Kesimpulan dari eksperimen mudah in ialah, suhu sejuk dari bahagian dalam gelas boleh menyebabkan proses kondensasi wap air di udara berlaku di mana wap air ini akan bertukar bentuk dari wap kepada air.
Dalam anatomi manusia, saluran esofagus adalah saluran yang membawa makanan dan minuman dari mulut ke perut. Di sekeliling saluran esofagus ini terdapat binaan paru-paru. Unit terkecil bagi paru-paru ialah alveolus. Alveolus adalah binaan mirip sebiji belon. Udara di dalam alveolus ini sangat lembab (high humidity).
Apabila seseorang minum air batu seperti jus apel atau jus oren, saluran esofagus menjadi sejuk dan alveolus yang terletak berhampiran esofagus ini juga menjadi sejuk. Keadaan ini akan menyebabkan proses kondensasi wap air berlaku di dalam banyak alveolus menjadi cecair air. Air ini akan terkumpul di dalam alveolus. Apabila proses minum air batu ini berterusan untuk sekian tahun, proses ini juga akan berterusan dan akibatnya ialah semakin banyak air terkumpul di alveolus dan air ini akan mula melimpah ke kawasan alveolus lain.
Air yang terkumpul di alveolus (paru-paru) ini akan mengakibatkan alveolus tidak dapat menjalankan fungsinya iaitu menjalankan pertukaran gas oksigen dan karbon dioksida. Lebih banyak air terkumpul akan mengurangkan bahagian paru-paru untuk menjalankan fungsi asas paru-paru iaitu pertukaran gas oksigen dan karbon dioksida.
Itulah sebabnya orang yang gemar dan kerap minum air batu akan cepat mengah bila berbuat aktiviti lasak kerana pertukaran udara di paru-paru tidak mencukupi.
Daripada situasi ini, badan bertindak balas menghasilkan satu tindak balas iaitu tapak tangan lembap dan basah.
Kajian saintifik ini telah dimantapkan dengan mencari data ujian kes sebenar ke atas sampel-sampel orang yang memang suka minum air batu. Beratus sampel dikaji dan salah seorang pelajar saya akhirnya memilih tajuk yang berkaitan bagi Projek Tahun Akhir beliau. Saya banyak membantu beliau dan pelajar ini juga sebenarnya banyak membantu saya.
Salah satu sampel yang menarik dalam kajian saya ini ialah satu hamba Allah saya namakan Mr Y. Mr Y berusia 48 tahun. Seorang ketua jabatan yang tabiaatnya ialah gemar air batu. Biliknya sentiasa berhawa dingin namun yang peliknya ialah tingkap bilik Mr Y sentiasa terbuka agar biliknya tidak sejuk (panas). Mr Y juga gemar berbaju dua lapis atau memakai blazer walaupun cuca agak panas bagi saya. Namun yang paling menggelikan hati saya ialah beliau tidak boleh tidur bersama isteri, alasannya ialah bila tidur dengan isteri, siisteri hendak buka kipas syiling tetapi Mr Y  tidak membenarkan kerana sejuk. Bagi mengelakkan pergaduhan, isteri tidur dengan anak-anak dengan membuka kipas sementara Mr Y tidur bersendirian tanpa buka kipas.
Bagi makluman pembaca sekelian, Mr Y sudah kena simptom “kalah sejuk” iaitu antara pelbagai kesan dari masalah paru-parunya.
Berikut pula adalah penjelasan bagi kes mandi malam.
Pada tahun 1983, saya mula gemar bermain badminton dan budaya ini berterusan sehingga tahun 1998. Selalunya saya main pada waktu malam dan sekembalinya saya akan mandi sebelum tidur. Selalunya saya bermain badminton 2 kali seminggu atau lebih. Saya perhatikan bahawa tapak tangan saya semakin basah semenjak saya bermain badminton. Pada penghujung 1980an arwah guru saya mula mengajarkan ilmu bahawa elakkan mandi malam bagi mengelakkan penyakit paru-paru berair.
Saya macam percaya dengan tidak kata-kata guru saya ini kerana maklumlah saya lulusan universiti sedangkan guru saya tidak masuk universiti. Saya tidak menolak atau menerima saranan beliau namun saya menjalankan proses sains iaitu membuat proses pemerhatian untuk mendapatkan keputusan. Bila ada kesempatan ke hospital sewaktu menziarahi rakan atau saudara, saya meluangkan masa berjumpa dengan pesakit yang kena penyakit paru-paru berair. Saya perhatikan pesakit ini ditebuk lubang pada dadanya untuk memasukkan saluran getah kira-kira diameter 5mm. Salur getah ini disambungkan dihujungnya kepada satu beg plastik transparens. Di dalam beg plastik transparens ini terkandung cecair pekat mirip air jus tembikai. Saya mula bertanya kepada pesakit ini tentang penyakitnya serta sejarah hidupnya. Pesakit ini memberitahu saya bahawa beliau kena penyakit paru-paru berair. Setelah berbagai soalan saya ajukan, akhirnya saya dapat satu soalan cepu mas iaitu ada main badminton ke?? Pesakit ini memberitahu saya bahawa ia bermain badminton semenjak belasan tahun hingga usia sekarang iaitu lebih 50 tahun. Ia bermain waktu malam dan selepas bermain beliau akan mandi.
Dari proses sains secara membuat pemerhatian ini saya sudah boleh membuat kesimpulan iaitu mandi malam boleh menyebabkan paru-paru berair.
Dari satu pemerhatian ini, kajian saya masih belum mantap kerana terdapat pelbagai variable lain yang saya lupa masukkan dalam kajian ini. Dengan itu, saya meneruskan kajian ini kepada ramai orang lain dan hasilnya menakjubkan. Sememangnya korelasi mandi malam dengan masalah paru-paru adalah tersangat kuat. Dengan ini kesimpulan asal saya adalah tepat dan benar iaitu mandi malam menyebabkan masalah paru-paru seperti  paru-paru berair.
Pada kira-kira 3 bulan lepas, seorang rakan sekerja saya yang bakal pencen pada Februari ini telah dimasukkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) kerana masalah paru-paru. Saya bersama beberapa rakan dan Ketua Jabatan datang melawat pesakit ini di HSA. Apabila sampai dan bertemu pesakit ini, kami terus mengajukan apakah sebenarnya penyakit yang dialami rakan sekerja saya ini. Setelah beliau memberitahu beliau menghadapi masalah paru-paru berair, saya terus mengajukan soalan “Sipolan, engkau selalu mandi malam ke? ”.
Belum sempat pesakit ini menjawab, isterinya segera mencelah “Dia memang selalu mandi malam. Orang dah pesan jangan mandi malam tetapi dia degil terus mandi malam. Kadang-kadang kalau musim panas, dia ni mandi malam dua kali untuk menyejukkan badannya ”.
Sahabat saya diam tersipu-sipu lalu berkata “badan dah panas, nak buat apa!”. Begitulah kata-kata orang yang degil.
Dari penjelasan ringkas saya di sini boleh dirumuskan bahawa:
MANDI MALAM DAN MINUM AIR BATU merosakkan paru-paru.
#sape2 y bace entry nie sampai habis,, tahniah!! sebb ia sedikit sebnyak menambah pengetahuan kita semua..,oke,, lepas nie jgn mandi malam daah yee... bahaya untuk kesihatan k... oke,,jage diri.. Assalamualaikum...

Saturday, March 24, 2012

spa application...


0Lla.. :D hyap aw0k2 sumer..hehe, sape2 lepasn spm 2,,dh isi spa?...
baik isi..just prepare 4 future..hehe terutame y dpt result x storng mcm jah..
um sekarng abg aq jd MA... pembantu perubatan :) nanti posting kt kelantan 6bln..
dye dpt 2 sebb dye isi spa r... um..Jah nk jugk mcm 2.. mula dr bawh...
sekarng x b0leh memilih...belambak lagi org cerdik kan..tP kalau dah rezeki,,
alhamdulillah... (^_^) Allah 2 Maha adil kan...
okeh...nie r y aq pilih dlm p'mohonan spa 2.. :)
skunk bidng y bwh hspital bnyk org nk guna...kalau ade rezeki,,x kemana kn..

x nmpak,,sila click pd gmbar ea..

okeh...Jah nk undur diri dulu ea... kamsahamnida sebb sudi bce entry jah :)
~ Assalamualaikum ~

Tuesday, March 20, 2012

alhamdulillah...lulus :D

oLla..korng semua sihat? alhamdulillah..kalo x sihat,,pi mkn ubat..hehe
jah penat giler arinie..pagi2 pukol 7.45 daa keluar rumah,,g test jPj...
aq dpt sesi ke-2..so pukol 11 baru mule.. kene tunggu..nantok giler
weyh.. #_# berair2 mte jah thn nantok,,lepas zuhur,,smbng balik,,
time aq kene uji pukol 4..warh!!serius bapak lame kene tunggu..
rase nk balik jer!!tp,,tunggu je r...warh!!memng nerbes!!
time bwk kt jln raye r,,,err,,incek jPj 2 tolng sket2...
alhamdulillah..aq b'syukur sngat,,dah lulus buat sekali,,,
kalau x lulos,,duit lagi :( duit gaji den dah abis..
tambah2 x koje dah skunk.. um..arinie mkn sekali je..
pagi td mkn nasi lemk kt tempt test jpj 2...x dok mood
r nk mkn mlm nie...badn aq nie saket2... Aina,,dah demam dah..
dye pun test jPj sme dgn Jah..alhamdulillah dua2 lulos..
1 debarn dah lepas,,tinggl esok jer.hm.. harp dpt result y baik..
oke,,esok kene bngon awal,,g nek bas dgn aina..kene jln
smpai petronas bwh 2..adoyaii..kaki saket nie..
oke r...Jah wish gud lark 2 aLl candidates sPm 2011 esok!!
semoga dpt result cemerlang t'bilang n gemilang!!hehe
oke.. take cre semua..assalamualaikum (^_^)

Monday, March 19, 2012

journey 2 3D :)

oLla!!... korng sihat?.. sape2 y amek result 21hb nie gone?? teruje x??hihi
jah lepas suboh td daa mule x leh tido..selalunye tido balik..haha kantoi 
pukol 8 pg pkcik ajar memndu jempot.. smpai je sne,, teros suh bwk
 kete..asyik mampoih je enjin.. sebab pkcik 2 baru tukar klash x reti eja
 haha tutop mte sebelh..lame2 baru boleh biasekn..huhu... um..balik2 je
 dr kels memndu 2.. fitrieana n ama tepon,,ajak tengok wyg... warh..
aq daa r penat..saket kaki.. pegi je r..sebb dyeorg dh smpi rumah..
okeh,,siap2 pergi star maLl..nek moto..huhu..nk tengok ghost rider..tp
 pukol 5..lmbt sngt..ktorg amek r journer 2..naseb cite nie best!! tengok
 3D memng best lah!!haha boleh saket jantong kejup..bnyk ngt
kejutannyer...tp, cite nie memng lawak! serius... tengok n budak2 nie,,,
gelok2 jer..naseb x rmai org..ha2 ape2.. tengok movie trailer cite nie..
okeh..esok jPj test... minx2 lulus..amin.. takot abg pakai baju biru!!
 huaaa!! okeh..lari...kamsahamnida unnie,oppa,dongsaeng sebb bce
 entry sye nie :D  assalamualaikum

john carter :D

0Lla... baru balik dr tengok wyng dgn abh n abg imi... seronok!!hahaha
abh semalm merajok x dpt tengok,,,akk beli r arinie tiket..haha
lawak r abhku merajok...manjer toi..hihi tengok y bese punyer je..tiket 8hinggit sorng..
mals nk tengok 3D...kunk pening pulak kepale abh..haha
naseb wayang dokek jo kat rumah... x dok r nak nek kL kalo nk tengok wyg... seronok!!
bile r sume2 nak siap..bowling.. lambat lagik..rasenye akhir thun dpn baru siap..KOT..
or 2014...haha tunggu r smpe b'janggot..heeewww :D
okeh.. ape2 john carter memey sonok..

okeg..esok ade latihan memndu 2jam..last punyer.. 20hb test jPj pulak..21hb result plak..
ketar aq b'tmbah2 r... huaa!!! takuitt...
oke..insyaAllah semuanya baik2.... amin...wish me luck guys..
thanks for reading my entry..kamsahamnida unnnie,oppa,dongsaeng :D
assalamualaikum....

Saturday, March 17, 2012

welcome home dear :)


warh!! hari nie budak plKn balik!! rindu bangat pada kamu!!hihi
kawan jah ade 2 org je pergi plKn..2 dua dpt kt temerloh..err arena resort ke ape nme dye..hihi
maaf,,x tau sngat.... ajie n intan (nme manjer ) haha.. sudah pulang :D
okeh..nie sedikit sebnyak pic dyeorg kt sane...

cumil kan kawan2 jah??heeewww.. syg mereka ketat2 + sendat2 ...haha 
jumpe kawan baru, jgn lupe kwn lame tau..hehe
ingat lagi..minggu first kt sne,, jah tepon ajie,, dye nanges.. okeh..jah pon t'nanges sket..haha
ajie 2...sjer je touching2 n org... daa r dye x leh tido sorng..haha..sokmo nk nyempit kt katil org jer..
ketua bilik y memahmi..haha oke ajie n intan.... nanti kito jumpo 21hb nieh .... selamat memakai segale krim pencerah... kononnye gelap sngat.. x pon jah tengok...okay... tatatitituut.. <3 assalamualaikum

dream house :)

oLlA...hm,, ngah bosan.. nk lupekn bahang result sPm nie... semua org ckp psl result..tension den -,-'
x yah ckp psl result dah erk? kepale otak dah blur... hm.. berngan je aq nie nak rumah.. yg cantik..
aq x nak rumah besar, nak rumah y cantik ade x nk bg?...wakakka angan2 jer besr... tp x salah kn...huhu
okeh....nie r aq search g0ogle..pic2 rumah y aq b'kenan di hati... aq suke dekorasi2 nie.. alar2 deko2 eric 2 aq suke nengok...wakakka :p hias2 laman nie... okeh dh..stop merepek :) nah tengok pic ..hihi





err.... besr ke cite2 aq nieh??hihi nie bukn citer..angan2 y m'jadi impian dn insyaAllah boleh jd kenyataan.. :)
ape2.. aq suke rumah y dekat n flora n fauna..nature... alam semula jadi..baru tenng hidup...
jaoh dr kesibukan kota.. cheewah aq nie.. mcm duk kt kL je gayenyer..hahaha :p
okeh.. korng nk komen pasal angan2 aq nie?.. jgn kutok sudah... sebb org x suke.. :) okeh.. tke cre...t/kasih sebb sudi bace entry mse bosan nie... :D assalamualaikum

Friday, March 16, 2012

bela kancil!! yeeeyy2!! :D

ollAa... nie kisah anak beranak y bahagia :D

abah : petang nie abh nk beli kancil!! adik,cepat g buat kotak...jgn lupe buat lubangnye sekali.. biar b'nafas kancil 2...
adik : ye ke abah?? warh!! seronoknye!!..kejup ea..adik crik kotak ( carik punye carik, jumpe r kotak tV, tebok punyer tebok,,dah jd mcm rumah burong! punyer r excited! )
abah : okeh,,jom2..sume dah siap kn?...( smbil pandng , mak , akk, abg adik )
adik : dah2,,sume dah siap,,cepat lah abah! (smbil angkat kotak masok kete )
abah : okeh..jom ( abah memndu kereta dgn co0l nyer )

 20 minit selepas 

abah : kita dah sampai!! :D
adik : abah kate nk beli kancil...?? ( pane tengok sekeliling )
abah : abah nk beli kancil r nie... kereta kancil :D

adik : abh kate nk beli kancil y hidop 2.. nape abh tipu adik?! ( mate dah berair :'(   )
mak : abah nieh!!..haa!! buat lagi!!
abah : dah2 jgn nanges2..nanti kite mkn abc ea...
adik : penat adik buat kotk nie..!! ( nanges t'esak2 )
abg & akk : ( gelak2 tengok adik )
adik : x pe abh,, abh kena kn adik,,nanti adik kenakn abh balik!.( letk kotak balik dlm bonet , masok kete, nangis.. merajok seminggu x nk ckp n abah )
# kesian aDik kan!! selalu kena tipu dgn org2 y lebih tua.. mentang2 r kecik lagi,,x tau ape2..
by the way,,adik 2 aku r -,-' peristiwa waktu aku drjah 1 > 2001 ( x kn aq lupekn peristiwa nie )
kereta kancil 2 dah jual dah...huhu


Saturday, March 10, 2012

secret recipe!!

hollA :D
semalam m'gidam nk mkn chocolate indulgence!!
hari nie dpt white chocolate macadamia sekali!! yeyy!!
sonok giler...pekena dgn ice lemon tea dye..wallah!!
due2 dapat!!heeeww :D



haha...seronok dpt mkn kek!! heewww!!
lepas g mkn 2.....
g jalan2 kt tasik shatin..dpt r 1 round..aq jln jer...hihi
malas nk b'joging..sje temn kakk iparku b'joging..hehe
okeh...es0k nk mkn ape pulak erk??hihi

Friday, March 9, 2012

cuti sekolah b'mule!!

hyep!! harinie budak2 asrama semua balik rumah..haha
sonok r ea,,cuti seminggu!! mesti ramai pakat nk pi star mall nie kan!! haha
 lagi2 wayng bukk minggu depn..amekkaww!! belambak org nanti...
lagi 1,,alhamdulillah aq daa benti keje,,,sebb nanti mesti t'serempak n budk2 junior... alohaii..sye nie pemalu..
hihihi.... GSC LITE bukk 15 mac nieh!! rabu... m0h serbu ramai2!!hahaha
gsc lite nie dye muroh sket!!haha :D

Wednesday, March 7, 2012

march please be nice with me :)

hyep...bulan march nie sangatlah bnyak benda r buat hati nie b'debar jer..
20hb nie jPj test...lesen kereta.. h0pe buleh past..kalao x past,,kena byr,,smb0ng!!x mo.daa r duet gaji sendiri...huk2... mahal erk buat lesen skunk! 1k lebih... abes teros duet gaji koje part time..haha
22hb nie resul sPm!! serius takut thp x leh tid0!! huaa..nak sngat buat mk abh happy tyme tau result aq nanti..
b'harap sngat..aq r harapan t'akhir mk n abh nk teng0k ank dye ms0k U... insyaAllah mak abh..
takot plak aq teng0k c0undown kt blog aq nieh!! b'jalan jer mase!!haha sengal :p
hm..petng nie nk jumpa dak sek rendah kt star mall... segan pulak asenye,,
dyeorg sume sek best2.. Mrsm lah,, sek Sains r...aq bese2 jewp :( ..hm.. nak smb0ng blajar dah dyeowg...
result trial sPm dah oke..b0leh r.. aq , x yaa ckp r...mcm ape jer... malu3...
okeh..nk wt p'sediaan dr segi mental n fizikal jumpe dyeorg...huh!! chay0k2 jah!!haha
k..papai.. assalamualaikum



chay0k2 kat korng sumer!!!
kita dah buat y t'baik....kita serahkn semuanya pd DIA
insyaAllah..

Saturday, March 3, 2012

saye keb0sanan -,-'

cumilkan?heee :D
shumilnye aw0k!! :p

nyumm!!! :)

sweet pic nieyh!

alar cumil2 couple..
naH!! untuk si Dia y entah siapa . . . ??

Thursday, March 1, 2012

markah sPm 2011!!!

terkejut aq bace nieh!!!
BM : A- 70, A 77, A+ 90

BI : A- 68, A 72, A+ 83
Agama : A- 83, A 86, A+ 92
Math : A- 65, A 74, A+ 86
Add Math : A- 52, A 64, A+ 78
Bio : A- 63, A 75, A+ 87
Chem : A- 69, A 79, A+ 88
Phy : A- 65, A 75, A+ 87
Sejarah : A- 78, A 84, A+ 91
P. Akaun : A- 77, A 84, A+ 90
Ekonomi Asas : A- 73, A 82, A+ 90

#kawan aku post.p nih tak kompem lg.
#kalau r betol...harapan aq b'kecai lah... :(
#sebulan nie,,,,x tenteram r jiwe aq,,x lena lah tid0 aq,,, tidak kena semua!!huaagghhh!!!


tekejut mak datin...bahahhaha


TAK KENAL MAKA TAK BOLEH MINTAK NO PHONE: Budak kecik yang banyak tanye.CUTE!! =D

TAK KENAL MAKA TAK BOLEH MINTAK NO PHONE: Budak kecik yang banyak tanye.CUTE!! =D: credit to Syafiqah