Sunday, December 25, 2011

assalamualaikum....

pernah x kita terfikir,,,berapa banyak wang y ibu bapa kita habiskan untuk kita???
cukup banyak...b0leh sampai beratus2 ribu...setiap sen y kita gunakan?....dR kita lahir,,sampai lah ke hari ini...
Alhamdulillah..kita masih hidup..b'syukur kepadaNya y masih memberi kita peluang untuk hidup,,peluang untuk m'cari bekalan akhirat kelak...aku b'syukur jugak,,,kedua ibu bapaku masih ada lagi... ya Allah.. aku sebenarnya x senang melihat ibu bapaku sering m'geluarkan duit untuk aku..m'hantar aku ke sana sini..hanya untuk hendak aku jadi terbaik...aku masih ingat,,masa aku selepas UPSR,,mereka nak sangat teng0k aku masuk MRSM...sampaikan pergi membuat rayuan di Putrajaya...aku dgn serba salahnya,,pergi je r..tapi..
rezeki aku hanya di Bahaman...sekolah rancangan khas...maaf mak n abah,,adik x layak masuk sekolah y diimpikan mak abah...Alhamdulillah,,semasa PMR aku m'dapat keputusan 7A 1B...walaupun bukan straight A..aku bersyukur sangat...impian nak ke sekolah lebih baik lagi tidak kesmpaian krn result sebegitu utk pelajar perempuan,,amatlah tipis untuk melanjutkan pelajaran ke sekolah lain....aku stay je kat Bahaman 2...banyak aku belajar kat situ...aku pun berkawan dgn org2 y baik...pelajar semua baik2..sekolah 2 agak dikawal ketat oleh cikgu..sebab 2 pelajarnya kurang membuat masalah disiplin b'banding budak sekolah harian... guru2 tidak ambil kisah sangat pasal pelajar,,,sekali lagi aku b'syukur sangat sekolah di SMK Datuk Bahaman..walaupun ada orang cakap sekolah 2 agak pendalaman...aku x kisah...sekarang aku menunggu keputusan SPM...menggangur di rumah...aku harap,aku dapat beri y terbaik untuk mak n abah....orang y paling aku nak sangat teng0k reaksinya masa aku bagi tau keputusan aku 2 adalah mak aku....aku harap dia akan gembira apabila m'dpt tau keputusn aku....Ya Allah... aku menantikan saat2 tu...aku lah harapan terakhir ibu bapaku utk melihat ank mereka masuk ke Universiti...insyaAllah... adk syng mak n abah sangat2!!! mak n abah d0akan adik ea!!....semoga Allah makbulkan impian aku...amin

No comments:

Post a Comment